صفحه اصلی/این حرکات ورزشی 25 کیلو وزن کم کنید!

این حرکات ورزشی 25 کیلو وزن کم کنید!

دوچرخه‌تان را آماده کنید و سوارش شوید، یا یک کلاس دوچرخه ثابت را امتحان کنید. دوچرخه سواری، با مفاصل مهربان است، و حتی فردی با بدترین وضعیت بدنی نیز از چند مایل دوچرخه سواری لذت خواهد برد. کالوین پیشنهاد می‌کند که با یک دوچرخه ثابت شروع کنید.

کاهش وزن برای آنهایی که وزن زیادی باید کم کنند دردسرهای خاص خود را دارد! اگر میخواهید از شر این دردسرها خلاص شوید بهتر است به ورزش‌های کم برخورد روی بیاورید و از مزایای آنها بهره ببرید.

به گزارش مجله تناسب اندام؛ وقتی لازم است مقدار زیادی وزن کم کنید، ورزش باید به یک بخش اساسی از برنامه‌ی شما تبدیل شود. تمرینات ساده‌ی روزانه، نه تنها به کاهش وزن و حفظ وزن از دست رفته کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند از بیماری‌های مرتبط با افزایش وزن، مانند دیابت و بیماری‌های قلبی جلوگیری کنند.

اما یک دقیقه صبر کنید: دکتر الکس کالوین، یک ارتوپد در بیمارستان مونت سینا می‌گوید: اول باید از پزشکتان اجازه بگیرید. سپس باید برای تمرینات کم برخورد تر، اهداف کوچک و قابل اندازه گیری تعیین کنید. حمل کردن تمام آن وزن اضافه، بر مفاصل فشار وارد می‌کند، بنابراین شما به حرکات مطمئنی نیاز دارید که شما را از میدان خارج نکنند، یا به اهداف کاهش وزنتان صدمه نزنند. در این مطلب ۸ تمرین بی خطر و کم برخورد معرفی می‌کنیم، که به شما کمک می‌کنند ورزش کردن را آغاز کنید.

کشش، اولین کاری است که باید در صبح انجام دهید

بجای آنکه روزتان را با عجله شروع کنید و شتابان به سرکارتان بروید، ۵ تا ۱۰ دقیقه را به انجام چند کشش ساده اختصاص دهید. ایرنا اروین، ژیمناست حرفه‌ای سابق و یکی از موسسان NYC Health and Nutrition می‌گوید: کشش در صبح، به جریان خون کمک کرده و خلق و خوی شما را بهتر می‌کند. احساس، حرکت ایجاد می‌کند! هنگامیکه شادتر باشید، به احتمال بیشتری در سایر ساعات روز، فعال خواهید بود.

قدم بزنید

ما از طرفداران پر و پا قرص پیاده روی هستیم، چون آسان، بی خطر و مفرح است، با مفاصل مهربان بوده، و برای سلامت قلبی عروقی شما مفید است. اروین می‌گوید: هنگامیکه می‌خواهید شروع به ورزش کردن کنید، پیاده روی، یک راه عالی برای مفرح کردن ورزشتان است. او توصیه می‌کند که با ۲ یا ۴ روز در هفته شروع کنید و سپس فرکانس، سرعت و مسافتتان را افزایش دهید.

در آب غوطه ور شوید

برای یک تمرین عالی، به داخل استخر بپرید. شنا کردن در هر ساعت ۴۰۰ تا ۷۰۰ کالری می‌سوزاند، و کل بدن شما را آماده می‌کند. بعلاوه هنگامیکه در آب هستید، بدنتان تنها ۱۰ درصد از وزن خودش را تحمل می‌کند، با اینحال شما با مقاومتی مبارزه می‌کنید که ۱۲ مرتبه چگال‌تر از هوا می‌باشد. این، مساوی است با یک تمرین عالی برای عضلات شما و یک تسکین بسیار ضروری برای مفاصل‌تان.

شناگر نیستید؟ دویدن در آب را امتحان کنید! ممکن است احمقانه بنظر برسد، اما شما از تمام مزایای قلبی عروقی دویدن بهره مند خواهید شد و در عین حال از مفاصلتان محافظت می‌کنید. کالوین می‌گوید: این، یک جایگزین فوق العاده است. دویدن در آب می‌تواند در هر یک از دو انتهای استخر انجام شود، اما اول آن را در انتهای عمیق استخر با یک کمربند شناور که شما را بالای آب نگه می‌دارد امتحان کنید. برای آنکه یاد بگیرید چگونه آن را انجام دهید، با یک مربی کار کنید یا در یک کلاس شرکت کنید.

دوچرخه سواری

دوچرخه‌تان را آماده کنید و سوارش شوید، یا یک کلاس دوچرخه ثابت را امتحان کنید. دوچرخه سواری، با مفاصل مهربان است، و حتی فردی با بدترین وضعیت بدنی نیز از چند مایل دوچرخه سواری لذت خواهد برد. کالوین پیشنهاد می‌کند که با یک دوچرخه ثابت شروع کنید.

او می‌گوید: هنگامیکه احساس راحتی کردید، می‌توانید سرعت را بالا برده یا به مقاومت بیفزایید و اگر مشکلی پیدا کردید، می‌توانید تمرین را سبک کرده یا متوقف کنید، چون روی یک تپه یا کیلومترها دور از خانه گیر نیفتاده اید! دوچرخه سواری، تنوع زیادی دارد: شما می‌توانید آرام رکاب بزنید و ساعتی ۳۰۰ کالری بسوزانید، یا می‌توانید به خودتان فشار بیاورید و در همان مقدار زمان، بیش از ۱۱۰۰ کالری بسوزانید!

الپتیکال را امتحان کنید

شما می‌توانید یک تمرین به سبک دویدن انجام دهید، اما بدون هیچ برخوردی! مانند دوچرخه ثابت، شما می‌توانید سرعت و گشتاورتان را طوری انتخاب کنید که تمرین‌تان شدید شود، یا هنگامیکه چندان احساس قدرت نمی‌کنید، شدت را کاهش دهید. دستگاه الپتیکال، یک مزیت دیگر نیز دارد، و آن، دسته‌های ثابت یا متحرکش است. اگر نمی‌خواهید بازوهایتان را تمرین دهید، مجبور نیستید!
در کلاس‌های ورزشی شرکت کنید

یک مربی حرفه‌ای تناسب اندام در یک کلاس ورزشی، می‌تواند به شما کمک کند وضعیت‌تان را طوری تعدیل کنید تا مطمئن شوید در معرض خطر آسیب دیدگی قرار نمی‌گیرید. کالوین می‌گوید: اگر در یک کلاس ایروبیک کم برخوردتر شرکت می‌کنید، جایی قرار بگیرید که بتوانید تمام تمرینات را به وضوح ببینید. در پشت بقیه پنهان نشوید، و حتما قبل از کلاس با مربی‌تان صحبت کنید تا بر تکنیک تمرینی شما نظارت داشته باشد و اطمینان دهد که شما در معرض خطر نبوده و فرم درستی دارید.

فایده دیگر یک کلاس، خواه ایروبیک، یوگا، دوچرخه ثابت یا پیلاتس، این است که شما تنها نیستید! اروین می‌گوید: کلاس‌ها، انگیزه دهنده هستند. یک مربی وجود دارد که به شما می‌گوید می‌توانید آن را انجام دهید، یک احساس جمعی و خانوادگی نسبت به بقیه شاگردان وجود دارد. شما می‌توانید یک رفیق با مسئولیت داشته باشید، و این بهتر از انجام دادن تمرین به تنهایی است.