بخش پذیرش و جوابدهی

پذیرش و جواب دهی از بخشهای کلیدی و حساس در هر آزمایشگاه تشخیص طبی محسوب می شوند به طوری که نحوه عملکرد این دو بخش، نتایج سایر فرآیندهای دخیل در انجام آزمایش و عملکرد کلی آزمایشگاه را تحت الشعاع قرار می دهد. در این راستا آزمایشگاه دی تبریز تلاش کرده است با به کار گیری پرسنل با تجربه و تحصیل کرده از بروز خطاهای قبل و بعد از انجام آزمایش حداکثر پیشگیری را به عمل آورد.

بخش پذیرش آزمایشگاه دی تبریز در یک واحد مستقل در ساختمان استقرار یافته به طوری که مراجعین محترم می توانند بدون اتلاف وقت به پرسنل حاضر در استیشن پذیرش مراجعه نمایند. سالن انتظار آزمایشگاه نیز بر اساس استانداردهای لازم طراحی شده است. جهت سرعت در انجام فرایند پذیرش، رسیدگی به درخواست مراجعین و کاهش زمان انتظار آنها در این واحد چند نفر از پرسنل به طور همزمان پاسخگوی مراجعین می باشندو برای بیماران توضیح داده می شود که آزمایش آنهابه چه شرایطی نیاز دارد و همچنین سابقه بیماری و یا مصرف داروی آنان بررسی میگردد و مراجعین پس از پذیرش نسخه و دریافت اطلاعات لازم از سوی متصدیان پذیرش به واحد نمونه گیری راهنمایی می شوند.

تکریم بیماران از شاخص های مهم پرسنل واحد پذیرش و جوابدهی می باشد. پرسنل این بخش با برخورد حرفه ای و مناسب در پاسخ به سوالات مراجعه کنندگان اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آن ها قرار می دهند و از سویی با طرح سوالات مناسب و ارائه پرسشنامه های ضروری در هنگام پذیرش، سابقه صحیحی از بیمار به دست می آورند که این امر نهایتا منجر به تطبیق علائم کلینیکال با نتایج آزمایشات می گردد. آزمایشگاه دی تبریز جهت رعایت حقوق اجتماعی و آسایش مراجعین محترم، واحد پذیرش خصوصی (VIP) را راه اندازی نموده است تا افراد مسن، خانم های باردار و بیماران تحت شیمی درمانی و … براحتی مراحل پذیرش و نمونه گیری را طی کنند. جوابدهی در آزمایشگاه دی تبریز جوابدهی آزمایشات عمومی به صورت روزانه و آزمایشات اورژانس حداکثر 2 ساعت پس از نمونه گیری صورت می گیرد. نتایج آماده از طریق SMS به مراجعین محترم اطلاع رسانی می گرددو نتایج آزمایش های تخصصی و فوق تخصصی در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه می گردد . آزمایشگاه دی تبریز با هدف رفاه حال مراجعین محترم آماده ارسال نتايج از طريق فاكس، پست و يا پيك به مقصد مورد نظر می باشد. همچنین جوابدهي آنلاين از طريق سايت آزمايشگاه قابل دسترس می باشد.

جوابدهی آنلاین